Forumul posesorilor de MAXISCUTERE

Avatar utilizator
Valentino1
Plutonier de tastatura
 
Mesaje: 484
Membru din: 2 Martie 2012
Localitate: Bucuresti
Moto: Honda Shadow
Numar: de B
Voturi: 56 (detalii)

Re: Forumul posesorilor de MAXISCUTERE

Mesajde Valentino1 » 11 Martie 2012, 22:54

Eu il prefer pe asta mic de 400 ca nu am avut bani de ala mare de 650...ca unde intri cu asta se poate si cu ala si cu un chopper sau bober sau alta magaoaie...si daca nu intri stai in coloana , ca doar nu mai avem 19 ani sa facem vitejii...
www.slowriders.ro

Avatar utilizator
Scarabel
Soldat de tastatura
 
Mesaje: 39
Membru din: 4 Martie 2012
Localitate: Botosani
Moto: Honda Silverwing FJS400D 400cc 2008
Voturi: 10 (detalii)

Re: Forumul posesorilor de MAXISCUTERE

Mesajde Scarabel » 11 Martie 2012, 23:24

CARE CREDETI CA ESTE CEA MAI POTRIVITA CAPACITATE CILINDRICA PENTRU NEVOILE DVS.? CE VA DORITI IN VIITOR?
La intrebarea Soimului de mai sus, pot spune ca cea mai potrivita capacitate cilindrica la un scuter pentru mine la momentul actual este 250 cc (de aceea detin un Yamaha Majesty de 250 cc din anul 2002). Spune aceasta deoarece la mine in zona (Nordul Moldovei) infrastructura rutiera este deficitara in sensul ca dumurile in general sunt foarte proaste iar portiuni de autostrada sau chiar drumuri europene modernizate practic nu exista. Ca sa ajung la un drum pe 4 benzi trebuie sa ajung la faimosul E85 care trece prin localitatea Tg. Frumos care se afla cam la 75 km distanta de Mun. Botosani. Deci cu viteza mai mare de 100-130 km/h nu prea am unde sa merg in mod constant. Viteza mea maxima este de 130 km/h pe kilometrajul scuterului (120 km/h in realitate indicat de GPS - verificat) ceea ce consider ca e suficient la momentul actual. Plec putin mai incet sau chiar la fel de repede ca un Burgman de la semafor (cu toate ca nu am cu cine sa-mi masor fortele la mine in zona) ceea ce inseamna ca las autoturismele obisnuite mult in urma la plecarea de pe loc si la accelerari puternice pane la viteza de 80-90 km/h. Bineinteles, pentru excursii si eventual concedii pe distante lungi e putin subdimensionat motorul dar ma impac cu acest lucru destul de bine avand in vedere ca pun in practica cele de mai sus mai rar si doar pe perioada verii. Cea ma lunga tura de pana acum a fost pe traseul Botosani-Suceava-Tg. Neamt-DURAU (1 noapte)-BORSEC (1 noapte)-Reghin-Tg. Mures-SOVATA (4 nopti)-Odorheiul Secuiesc-Miercurea Ciuc-Comanesti-Tg. Ocna- SLANIC MOLDOVA (2 nopti)-Bacau-Roman-Tg. Frumos-Botosani - in localitatile scrise cu majuscule am stat cel putin 1 noapte la pensiunile din zona dupa cum se poate observa. Am fost cu sotia si am vizitat multe obiective de pe drum iar scuterul s-a comportat exceptional fara nici un fel de problema. O alta chestiune pentru care sunt multumit de modelul de maxiscuter pe care il detin este capacitatea de depozitare (sub sa incape fara probleme o casca full-face si una half-face iar in topcase-ul Kappa atasat de mine incap 2 casti integrale). Trebuie avut in vedere si consumul care variaza intre 3,2 l/100 km (o singura persoana mers pana la viteza de 110 km/h dar in general destul de constant si relaxat) si 3,9 l/100 km (mers exclusiv in oras cu 2 pasageri pe scuter) - scuterul este pe carburator. La drumul lung pe care l-am facut mai sus am scos consumul de 3,45 l/100 km ceea ce mi se pare foarte bine avand in vedere ca am fost permanent 2 pasageri pe scuter si incarcati de bagaje. Despre fiabilitate nu prea pot sa ma pronunt ca detin scuterul din martie anul trecut (l-am preluat la aproximativ 41500 km pe bord iar acum am aproximativ 48700 km pe bord) si am parcurs cu el doar 7200 km pana acum dar pana acum nu am avut nici un fel de problema de ordin mecanic sau de alta natura. Costurile de intretinere nu sunt foarte mari avand in vedere ca la fiecare 3000 km parcursi trebuie schimbat uleiul motor (acest tip de motor nu are filtru de ulei ci doar o sita rudimentara ca la scuterele de capacitate mai mica) - 1,2 l - iar la fiecare 6000 km trebuie curatat elementul filtrant al filtrului de aer care este din burete (poate fi reutilizat). Avand in vedere cele de mai sus, recomand acest model de scuter oricui este interesat de un maxiscuter avand capacitatea de 250 cc.

Avatar utilizator
Adrian
Sergent de tastatura
 
Mesaje: 276
Membru din: 29 Februarie 2012
Localitate: Bucuresti
Moto: Burgman 650 K8
Numar: B-47-PAA
Voturi: 37 (detalii)

Re: Forumul posesorilor de MAXISCUTERE

Mesajde Adrian » 11 Martie 2012, 23:34

Soimumaltez scrie:De ce pledez pt. capacitatea de 400 cmc? ...Pentru ca(si ma refer la cazul meu, Burgman AN400, injectie):

1)Si in oras se strecoara binisor, nu e f. lat, la demarajul de la semafor este incredibil de competitiv ( masinile in cateva secunde raman niste puncte mici in oglinda si iti poti alege in fata orice banda.

2)Consumul orasenesc nu sare de 4,5L/100km.

3)Consumul la drum lung e maxim 3,5L/100km (la mine media e de 3,3L/100km, ca ma port frumos cu motorul..)

4)Ajung la orice viteza legala, si chiar o depasesc de cate ori trebuie fara sa pun motorul in pericol.(Vmax=160)

5)Am de la motor suficienta rezerva de putere, sa ma simt confortabil si in siguranta pe orice drum si la orice viteza ma aflu, chiar daca nu o folosesc decat rar.

6)La, si peste 400 cmc, poti face distante destul de mari, sa pleci pe lumina si sa te intorci pe lumina.

7)Costurile de intretinere si utilizare sint foarte mici fata de ce ofera si fata de alte motociclete(intretinerea f f. simpla, nu umbli decat la 6.000 km)...nu gresezi lant, nimic...cu mainile atingi doar ghidonul si ridici saua sa-ti bagi sau scoti casca si manusile...


burgerul de 650:

1. se strecoara foarte bine. daca rabatezi oglinzile si asta se face de la buton, ai loc chiar mai mult decat cu cu 400
2.consumul urban, cel putin la mine, este de 6,5L/100 medie
3. la drum consumul cel mai scazut l-am avut de 5,3 si asta banuiesc ca atunci cand a avut soimu 3,5. daca merg repede sare de 7
4. viteza max vazuta de mine 182
5. idem
6. la 650 pleci oriunde
7. o revizie la service cu filtrele toate schimbate 450ron.

Avatar utilizator
Adrian
Sergent de tastatura
 
Mesaje: 276
Membru din: 29 Februarie 2012
Localitate: Bucuresti
Moto: Burgman 650 K8
Numar: B-47-PAA
Voturi: 37 (detalii)

Re: Forumul posesorilor de MAXISCUTERE

Mesajde Adrian » 11 Martie 2012, 23:44

in plus:
8. la drum lung, la viteza mare, daca ridici parbrizul, nu mai vajaie in casca din cauza curentului. asta daca nu esti prea inalt.
9. ABS (nu au rost comentarii)
10. loc mai mult sub sha si in torpedou, unde in plus ai si o priza de 12v
11.daca ai chef sa schimbi viteze, ai posibilitatea sa treci pe manual.
12. computer de bord care te anunta diverse change oil, oil level, trip 1, trip2,etc
13. (nasol)daca o scapi pe o parte de pe loc, trebuie sa stii ca are 270kg cu rezervorul plin. cam greu de ridicat. daca o scapi in mers nu mai conteaza-nu e de dorit
14. pret mare de achizitie fata de 400, deci singurul argument contra.

Avatar utilizator
megamotoreta
Sergent de tastatura
 
Mesaje: 207
Membru din: 3 Martie 2012
Moto: kimco b&w 250
Numar: db08kaa
Voturi: 18 (detalii)

Re: Forumul posesorilor de MAXISCUTERE

Mesajde megamotoreta » 12 Martie 2012, 15:19

mda. adevarul e ca daca ai un drum plin de hartoape, numai maxiscuter nu trebuia sa-ti iei. dar in fine, mie mi se pare ca e un compromis acceptabil.
al meu, kimco b&w 250 se prezinta in halul urmator:
+e micut, usor de strecurat prin oras, usor de parcat
+are doua cricuri, central si lateral
+ bord digital, cu o multime de senzori (inutili)
+consum ok, 3-4 litri nu ma intereseaza, pun benzina si merge
+ am doua parbrize, unul mic si altul mare, de iarna, plus o cutie mare, dubla, loc sub sa- nu intra o casca integrala, dar are bec sub sa.
-dezavantaj ar fi ca e cam slabut ca performanta, linia rosie incepe la 90-95 la ora, am mers si cu 120-130. dar nu ma risc sa fac praf motorul.
mi-as dori doar sa fie mai puternic nitel, cativa cai putere n-ar strica
-aaaa,era sa uit. saua e cam incomoda, am picioarele cam lungi, la drum lung devine obositor.
per total, e ok. consumabilele ieftine, am si piese de schimb de la un motor busit...nu ma plang....

Avatar utilizator
megamotoreta
Sergent de tastatura
 
Mesaje: 207
Membru din: 3 Martie 2012
Moto: kimco b&w 250
Numar: db08kaa
Voturi: 18 (detalii)

Re: Forumul posesorilor de MAXISCUTERE

Mesajde megamotoreta » 12 Martie 2012, 15:49

la Arges ma duc cu cele de 50, ca e drumul prost si e pacat sa-l chinui. da,recunosc, nu merge sa-l forjez pana la mare intr-o singura zi, aici ramane de vazut ce si cum.
P.S. un cauciuc spate nou e 135 ron, transport inclus,
placute fata-spate de la 25 la 50 ron Ebc
uleiul e 30 ron un litru-atata intra
mai am acasa si piese de schimb din vechiul motor busit
nu merg nici cu 70, ca incurc traficul, ideea e sa nu-l trec pe linia rosie, unde e uzura lui.

Avatar utilizator
Scarabel
Soldat de tastatura
 
Mesaje: 39
Membru din: 4 Martie 2012
Localitate: Botosani
Moto: Honda Silverwing FJS400D 400cc 2008
Voturi: 10 (detalii)

Re: Forumul posesorilor de MAXISCUTERE

Mesajde Scarabel » 12 Martie 2012, 19:01

Mai completez si eu cu unele informatii pe care le consider utile de stiut pentru cei care detin acelasi model de maxiscuter ca si mine sau care doresc sa-si achizitioneze: Yamaha majesty 250 cc este foarte comoda la drum lung mai ales pentru "sofer", spatarul din spatele acestuia putand fi reglat in trei moduri in functie de cat vrei sa intinzi picioarele. Inaltimea nefiind punctul forte pentru mine (am doar 1,72 m), pot intinde picioarele la maxim si este foarte comod. Inclin sa cred ca maxiscuterul meu este la fel de comod ca un Suzuki Burgman de 400 cc la drum lung atat pentru "sofer" cat si pentru "pasager" (cu toate ca nu am probat practic ceea ce spun aici). Si Yamaha Majesty de 250cc este dotata cu cric central si lateral, ceea ce o face usor de parcat oriunde. Rezervorul este de 12 l (inclusiv rezerva), ceea ce inseamna ca autonomia poate fi teoretic si de maxim 350 km. Eu am schimbat rolele standard de la variator (8 x 11,56 g) cu unele de 14 g, ceea ce inseamna ca mi-a scazut demarajul (cu toate ca cred ca inca este decent) si turatia la o anumita viteza data, rezultand cel putin teoretic o uzura mai mica a motorului. La maxiscuterul pe care il detin "linia rosie" incepe de la 8500 rpm, producatorul recomandand in cartea tehnica nedepasirea acestei turatii pentru lungi perioade de timp (se mentioneaza de asemenea, ca Yamaha Majesty 250 cc 2002 are limitator de turatie la 9000 rpm). Avand role mai grele decat cele originale, nu mai pot atinge turatia maxima de 8500 rpm nici la viteza de 130 km pe bord (la aceasta viteza am cam 8300-8400 rpm). Parerea mea este ca cine spune ca acest model de scuter poate atinge viteza de 140-150 km/h (cum se precizeaza la anumite anunturi de vanzare de pe net) abereaza la greu si "umfla" in mod deliberat viteza maxima deoarece mai sus de 130 - maxim 135 km/h pe bord (in realitate pe GPS 120 -125 km/h) nu se poate atinge din cauza nr. de dinti ai pinioanelor din demultiplicator (banuiesc ca asa se numeste angrenajul acela unde se baga ulei de transmisie) - asta in varianta stock. Bineinteles ca exista pinoane aftermarket Malossi cu un numar mai mic de dinti pentru cresterea vitezei cu maxim 10 km/h dar consider ca nu se justifica investitia deoarece costa cam 110 Euro (+ transportul in Romania) si automat este nevoie de un un motor care sa dezvolte o putere mai mare deoarece motorul stock nu poate face fata cu succes la aceasta modificare (un cilindru Malossi de 290cc coasta peste 350 euro) - decat sa te chinui cu aceste modificari care nu garanteaza succesul ci mai degraba uzura prematura a componentelor care nu au fost proiectate pentru aceste viteze mai bine iti cumperi un maxiscuter de peste 400cc. Pot mentine cu usurinta viteze de 110-110 km/h pentru perioade lungi de timp (si probat cu pasager in spate cand veneam de la Bacau pe E85) la turatia de 6700-7300 rpm - dupa cum se poate observa nu suprasolicit motorul la aceste turatii. Un alt aspect care ma incanta este bordul scuterului care contine: indicator temperatura apa, vitezometru, turometru, LCD cu mai multe functii intre care: tensiunea din baterie (cati V baga regulatorul de tensiune cand motorul este pornit), temperatura exterioara, ceas, trip si calculator distanta aproximata care poate fi parcursa din momentul in care in rezervor raman mai putin de 2 l carburant, indicator nivel benzina din rezervor si avertizor pentru momentul la care uleiul motor trebuie schimbat (se aprinde la fiecare 3000 km, dupa aceea trebuie resetat). Un dezavantaj ar fi greutatea destul de ridicata a scuterului (full cu lichide la nivel maxim are cam 176 kg), ceea ce-l face greu de controlat la viteze mici si dimensiunile mari ale acestuia, neputand fi strecurat chiar cu usurinta printre autoturismele parcate la semafor. Mai sunt multe altele de spus dar mai las si pe altii sa mai povesteasca.
Daca ar fi sa schimb maxiscuterul actual, as face-o cu un Yamaha Majesty 400 cc sau Suzuki Burgman de 400 cc model dupa 2004 (in ordinea aceasta). As alege mai degraba un Yamaha Majesty 400cc deoarece din ceea ce se spune pe forumurile de afara ar avea performante putin mai mari decat Suzuki Burgman de 400cc (ma refer la viteza maxima si demaraj pana la 100km/h) si este un model mai rar in Romania. Se pare ca Yamaha majesty 400 cc este la fel de fiabil ca un Suzuki Burgman de 400 cc cu toate ca s-au raportat unele probleme cu pompa de benzina (a existat chiar si un "recall" in acest sens). Sper ca preferinta mea sa nu fie interpretata ca o insulta adusa celor care detin Suzuki Burgman dar la momentul actual as alege scuterul mentionat mai sus.

Avatar utilizator
Valentino1
Plutonier de tastatura
 
Mesaje: 484
Membru din: 2 Martie 2012
Localitate: Bucuresti
Moto: Honda Shadow
Numar: de B
Voturi: 56 (detalii)

Re: Forumul posesorilor de MAXISCUTERE

Mesajde Valentino1 » 12 Martie 2012, 19:13

Bravo măi Scarabelule...noi te invitam pe burgman.ro si tu dai cu Yamaha inainte... B-) ...acum,serios vorbind,postarea ta imi pare de bun simt si destul de bine informativa,daca pot spune asa...totusi,eu unul,nu mi-as cumpara un produs ce este foarte rar pe piata si din motive de piese,impresii pertinente despre model etc s.a.m.d.
Daca te chinui un pic s-ar putea sa il depasesti pe Soim ca randuri scrise intr-o postare...apropo,exista posturi intinse pe 2 pagini ?
www.slowriders.ro

Avatar utilizator
Scarabel
Soldat de tastatura
 
Mesaje: 39
Membru din: 4 Martie 2012
Localitate: Botosani
Moto: Honda Silverwing FJS400D 400cc 2008
Voturi: 10 (detalii)

Re: Forumul posesorilor de MAXISCUTERE

Mesajde Scarabel » 12 Martie 2012, 21:25

Imi pare bine ca va plac postarile mele. Eu nu postez daca nu am de spus nimic, nu ma intereseaza nr. de voturi sau nr. se posturi si asa mai departe (ma intereseaza in primul rand sa-i informez pe cei interesati ca si eu anul trecut cand am mai cerut parerea unuia altuia despre o Yamaha Versity 300 cc pe care voiam sa o cumpar de la tipul de la Nadlac-Arad nu am primit prea multe pareri, opinii, impresii etc.). In legatura cu Yamaha Majesty de 400 cc, imi place tare mult si cum arata si, trebuie sa recunosc, mi-ar place si ideea ca nu au multi modelul acesta, e destul de rar in comparatie cu Suzuki Burgman cel putin in Romania. Piese se gasesc la vreo 4-5 dealeri din Romania dar nu prea are ce sa pice la ea in afara de pompa de benzina (din piesele care pot pica, asta e pe primul loc cel putin din ce am citit - e bine de retinut pentru cei care doresc sa-si achizitioneze acest model). In rest, unii tipi din SUA spuneau ca e la fel de comoda si fiabila ca un Burgman numai ca putin mai performanta.
Motoarele de Piaggio Quasar de 460 cc sunt foarte reusite din ce am citit si foarte economice spre deosebire de altele din aceasi clasa numai ca s-au raportat cazuri de supraincalzire a motorului (cel putin Aprilia Atlantic de 500 cc este cea mai predispusa la aceasta problema - nu recomand si din cauza fiabilitatiii scazute - in general - din ce spuneau unii care detin acest model). Din ceea ce am citit pe net, se pare ca motoarele produse de asiatici sunt cele mai reusite si fiabile (Yamaha, Suzuki, Honda - nu neaparat in aceasta ordine).
Ma bucur ca m-am "inrolat" in comunitatea voastra pentru ca si Romania avea nevoie de un forum dedicat maxi-scuterelor cu informatii complete si detaliate cum se gasesc pe forumurile din alte tari. Sper sa gasesc posturi detaliate si obiective si pentru alte modele de maxi-scutere.

Avatar utilizator
adipopa
Fruntas de tastatura
 
Mesaje: 85
Membru din: 11 Martie 2012
Localitate: timisoara
Moto: suzuki burgman k7
Numar: tm 83 pni
Voturi: 10 (detalii)

Re: Forumul posesorilor de MAXISCUTERE

Mesajde adipopa » 14 Martie 2012, 17:07

Voi de unde alimentati? Eu am un fix cu efix! Cand aveam motor (ducati 600 cmc) aveam impresia ca se incalzeste mai repede, merge mai ,,rotund,,. Din cate am inteles ar fi destul de aditivata aceasta benzina si nu e tocmai recomandata a fi folosita tot timpul. Stiti ca un anumit timp de benzina sa se preteze mai bine carburatiei si alta mai bine injectiei?

Următorul

Înapoi la Forumul posesorilor de Burgman si Maxiscutere.

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

  • Publicitate